Under kontroll!!

För första gången på länge känns mitt liv under kontroll!
Den sista månaden har varit, låt oss säga magisk!

Jag bestämde mig, nu ska jag må bra, nu är det dags att sluta deppa, livet är som det är, och bara jag kan ändra på det, ingen annan!
Jag försökte sluta tänka på allt det negativa, och började fokusera på det positiva, det som faktiskt gör livet värt.

1.Mamma är frisk, efter en jobbig period är hon faktisk frisk, endast eftermidicinering kvar. Hon börjar faktiskt se ut som min mamma igen, håret har börjat komma tillbaka och hennes ögon, ja hon mår bra helt enkelt, hennes ögon avslöjar henne!

2. Mina underbara vänner som hela tiden får mig att rycka upp mig när jag är på väg ner igen, utan dom vore jag ingenting, J,S & F, ni är underbara.

3. Jag har satt upp ett mål, att stå framför spegeln och klämma i valkar och gnälla hjälper inte, så nu har jag satt upp ett mål. Träning kommer dock bli rätt sporadisk så här i början, så attans mycket för mig, och blir så ont om tid när man ska fara in till vimmerby varje gång man ska träna, men det kommer bli bättre.

4. C, vi höll på att glida från varann, men nu har vi börjat umgås igen,känns superduper bra. Nu när båda har gått vidare, släppt varann rent känslomässigt är det lättare att umgås.

5. Min underbara familj som alltid ställer upp, M med sina små söta underbara barn, han finns verkligen där när man behöver honom, E som bor 12 mil bort men som ligger mig otroligt varmt om hjärtat, den dagen jag känner för att fly, då är han min räddning. Han är den som alltid lyckas få mig att le, tros 12 mils avstånd.
Mina underbara småsystrar- visst blir allt lite tjafs oss emellan, men seriöst, skadar någon dom då är det faan slakt som gäller ( okey inte riktigt så groteskt, men u see my point)
Och mina föräldrar, alla tre, styvfar inräknad, som ALLTID ställer upp, alltid. I vått och torrt.

6. Och den dagen jag står där, utan jobb, vilket faktiskt känns som det inte ligger så långt bort, då finns det alternativ, jag har redan nu 2 alternativ, som faktiskt innebär att jag kan sanna här, i Hultsfred. Lovely.


Och lets face it. Livet är inte sämre än man gör det!!

Med ett par små undantag mår jag bra, men så fort jag känner av dom där små styngen av olycka, då tänker jag bara på ovanstående grejer, så är humöret på topp igen =)

Alla ni i min närhet, som gör livet värt. TACK för att ni finns, verkligen TACK!!

//En lycklig LuxuryE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback