Mina städer!!

I söndags när jag var sådär oförskämt pigg med tanke på bristen på sömn och det ovanligt stora ( för att vara jag) intaget av alkohol under helgen, så åkte vi till BORÅS!!
Till kära faster med familj - en tanke slog mig, borås känns verkligen som min stad, en stad jag skulle kunna leva i. Utan problem, det finns ingen härligare stad på sommaren än just Borås, det är sådär lagom stort!

Å andra sidan skulle inteTrollhättan vara hel fel heller - samma där, det är en stad jag trivs i.

Men Borås står nog högre på listan faktiskt.

Kan det kanske bero på att båda mina föräldrar är från Västergötland?
Pappi borås o mami trollhättan?
Är nog därför jag har såna band dit, för det känns underbart att vara där, känns hemma!!

och dialekterna ska vi inte prata om ens, ÄLSKAR verkligen trollhättebors dialekt, samma sak med boråsdialekt, underbart.

Det är skillnad mot småländskan det!

Kommentarer
Postat av: Jillan

Klanka inte ner på småländskan gumman...inget slår den!
Därimot förstår jag dej me Borås,me Anders Svensson o alla andra kändisar!:P

2007-06-19 @ 21:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback